Jungle tour - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Martine Arink - WaarBenJij.nu Jungle tour - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Martine Arink - WaarBenJij.nu

Jungle tour

Blijf op de hoogte en volg Martine

19 Oktober 2014 | Suriname, Paramaribo

Dag allenmaal,

De 1e maand zit er alweer op en de tijd vliegt voorbij. De vrije dagen die we hebben vullen we ook altijd wel in met iets leuks waardoor het allenmaal ook zo snel voorbij gaat.

Afgelopen weekend zijn we op een 2 daagse jungle tour geweest. Een tour waarbij we de Brownsberg en het Brokopondomeer/ stuwmeer zouden bezoeken. We reden eerst met de bus richting de Brownsberg. Ook met de busrit hou je je hart al vast want dan ga je ineens een stijle bult op en dan rijd de bus zo'n 25cm langs de afgrond/ ravijn waarvan je je dan afvraagd of je het wel haalt. Eenmaal daar aangekomen kregen we eerst te eten. Zoals zo verrassend weer rijst/ bami met een kippenpoot.. Kan nu al geen rijst en kip meer zien. Daarna begonnen we aan de wandeling door de jungle richting de Leo waterval. Het was ongeveer 3 kwartier lopen waarbij we langs verschillende mooie uitzicht plekjes kwamen. Het is nu de droge tijd in Suriname (dus bijna geen regenval) waardoor de waterval niet heel veel water had. Dit was wel jammer maar alsnog was het een heel mooi plaatje om te zien. Even ''gedouched'' onder de waterval en daarna konden we terug lopen, nu de berg op om 15.00u 's middags, 35 graden met echt stijle stukken. Gelijk een goede work-out gehad.

Toen we terug waren gingen we naar het Brokopondomeer/ stuwmeer. Hier halen ze ook de electriciteit van heel Suriname vandaan. Doordat het de droge tijd is en het water laag staat is er nu ook minder electriciteit hier. We gingen eerst zwemmen en daarna eten (rijst met kip, alweer). 's Avonds gezellig kaartspelletjes gedaan en optijd naar bed. We sliepen gewoon in een hut met 2-persoonsbedden. 's Ochtens optijd op voor het onbijd omdat we brulapen gingen spotten op het Baboen eiland waar met met een boodje heen gingen vanaf de Brokopondomeer. Eenmaal daar zagen we in de boom de apen zitten. Er was helaas niet veel in de apen te krijgen waardoor we ze alleen zagen stilzitten in de boom. Toen we terug kwamen was het tijd voor de lunch, 3x raden wat... bami met een kippenpoot, verassend haha. Na de lunch nog een poging gedaan om te vissen maar ook dat werd hem niet ;p. We hebben hem maar gewoon gechilled aan het water totdat we zelf terug wouden. Het is daar echt een mooie rustgevende omgeving. Toen we thuis waren hebben we het rustig aan gedaan en samen nog een film gekeken.

Morgen weer een hele zware werkweek. Maar liefs 3 dagen stage lopen omdat het van de week een bijzondere dag is in Suriname waarop iedereen vrij heeft. Met andere woorden 3 dagen werken en 4 dagen vakantie vieren. Heel vervelend zo'n werkweek.

Rustig an,

Liefs Martine

• 20 Oktober 2014 - 19:29

Hannie:

Super leuk om ook jou verslag te lezen, lees toch nog weer nieuwe dingen. Erg fijn dat jullie het naar je zin hebben daar.
    Gr hannie

• 27 Oktober 2014 - 23:14

Riki Meerbeek:

Leuke verslagen Martine. Geweldig om dit allemaal mee te maken.
    Groetjes weer van de hele familie hier. Meerbokkerts. :-)

• 28 Oktober 2014 - 11:36

Lidy:

Ja lekker he; rijst bami en kip. Op den duur zal alles ongeveer het zelfde smaken vermoed ik. Een lekkere bruine boterham met kaas lijkt dan weer heerlijk. Wat een mooie dingen zien jullie. Heel veel plezier.