Update na 1 maand! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Martine Arink - WaarBenJij.nu Update na 1 maand! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Martine Arink - WaarBenJij.nu

Update na 1 maand!

Blijf op de hoogte en volg Martine

23 November 2014 | Suriname, Paramaribo

Hallo allenmaal!

Na 5 weken is het wel weer tijd voor een kleine update. Me moeder en tante zijn gisteren weer vertrokken na 9 dagen hier te zijn geweest (ik had 1 week vakantie). Ze moesten even checken wat ik hier allemaal uitspook en waar ik stage loop. Ze hebben Paramaribo gezien en we zijn op verschillende tours geweest. We hebben getokkeld door de jungle van boom tot boom en we zijn over de Suriname rivier heen getokkeld, super gaaf en zelfs de moekes konden ervan genieten op die hoogte ;). Daarna gekajakt over de Suriname rivier met mooie uitzichten op de jungle. Een mooie trip voor ons allen.
De volgende dag zijn we kaaimannen ( soort krokodillen) gaan vangen en hebben we dolfijnen gespot. Ook naar de overkant van de Suri rivier geweest waar we oude plantages hebben bekeken en veel geleerd hebben over de geschiedenis van Suriname. Het is eigenlijk nog maar kort geleden dat Suriname onafhaneklijk is geworden van Nederland daarom loopt het land in vele opzichten ook nog zo'n 50 jaar achter in vergelijking met ons. Erg leerzaam.
De laatste trip die we hier gemaakt hebben is het quad rijden. Lekker door de modder crossen en helemaal onder de blubber zitten. Dit hebben we gedaan over de Savanne en door de jungle ook weer. Tussendoor zijn we ook nog apen tegen gekomen en we reden met de quad langs het vliegveld waar de KLM vlak boven ons hoofd ging landen.
De rest van de dagen veel bij het zwembad gelegen en dingen in Paramaribo bekenen. Ook had ik ze nog rondgeleid door het ziekenhuis. Ook had ik een bloeddruk meter hier gegeven al gift, hier waren ze blij mee.
Al met al veel leuke dingen gedaan afgelopen dagen en goed bij kunnen praten met moeders en tante.

Morgen loop ik nog 1 week stage op afdeling chirurgie, dan zitten mijn 8 weken er daar op. Ook de eindbeoordeling al voor de helft gehad en dat was allenmaal goed. Na die week ga ik nog 1 week naar de SEH (spoed eisende hulp), 2 dagen op het lab (bloedprikken), 2 dagen op het OK (operaties kijken), 1 week kinderafdeling en als laatst nog 1 week op de verlos en kraam afdeling (bevallingen en baby's).

Ik heb het hier super na me zin en we hebben nog maar 7 weken te gaan. Gaat echt heel erg snel. Beetje kort verslag maar ik ben ook niet zo'n verslagmens en ga liever aan het zwembad chillen. Wat ik ook nu weer ga doen ;) Nu kan ik nog een beetje van de zon genieten want het regenseizoen komt er nu al een beetje aan.
(Foto's komen nog)

Tot snel,

Liefs Martine

  • 23 November 2014 - 16:57

    Merel:

    Hahahaha niks veranderd :D Mooi om te lezen dit, geniet nog even. De tijd vliegt :)

  • 23 November 2014 - 17:19

    Leonie:

    Leuk verslag voor een niet-verslagmens ;). Zag al mooie fotos voornij komen van de trips. Chillze aan het zwembad en succes op de andere afdelingen! Time flies zo te lezen!

  • 23 November 2014 - 17:56

    Aafke:

    Haha! Fijn dat je het nog steeds zo naar je zin hebt:)
    Geniet er nog maar goed van de komende tijd!!

  • 23 November 2014 - 18:25

    Lynn:

    Super Tienus!! Lekker genieten, dat is ook belangrijk.
    Ik vind het trouwens niet erg dat de tijd erg snel gaat hahaha. Des te eerder je weer hier bent! Ik mis je namelijk :D. We moeten veel inhalen straks.

    Xxxxxxxxx

  • 23 November 2014 - 18:53

    Tinus Knip:

    Toppie Arie! Goed om te horen.. Geniet nog van je laatste stageerden en dan nog even lekker een paar weken chillen met die billen van je! Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Stage Suriname

Stage lopen in Suriname

Recente Reisverslagen:

23 November 2014

Update na 1 maand!

19 Oktober 2014

Jungle tour

05 Oktober 2014

1e week ziekenhuis + verjaardag enz.

24 September 2014

Reis + eerste dagen Paramaribo
Martine

Actief sinds 16 Sept. 2014
Verslag gelezen: 916
Totaal aantal bezoekers 3580

Voorgaande reizen:

16 September 2014 - 15 Januari 2015

Stage Suriname

Landen bezocht: